Strategiintensiven
Om strategiintensiven
Med detta online-program hoppas vi göra en verklig skillnad i hur entreprenörer och mindre företag utvecklar och jobbar med sina varumärken.
Strategiintensiven syftar till att erbjuda kvalitativ varumärkesutveckling genom en process och till ett pris som är realistiskt och lättillgängligt för de flesta företag.
Tanken är att den/de som är ansvariga för ett givet varumärke skall vara ytterst drivande i varumärkesutvecklingen – guidade av oss.


Varför göra strategi intensivt?
Programmet är ett supervasst destillat – ett resultat av många års erfarenhet och insikter som strukturerar upp framtagandet av strategin och gör arbetet enklare, roligare och mer inspirerande.
Att ni steg för steg utvecklar strategin för varumärket kommer garanterat ge nya perspektiv och idéer till er business, samtidigt som ni förstärker den egna förståelsen för vad varumärket verkligen skall vara, göra och säga.
Är ni flera från ett företag/varumärke som gör processen (ja, ni kan vara upp till 4 personer med) så kommer det dessutom skapa samsyn, gemensamt engagemang och ansvar.
Genom användandet av beprövade verktyg, tankemodeller och – framför allt – en löpande guidning av oss kan vi säkerställa att er färdiga strategi blir så vass som möjligt.
Programmets övergripande byggstenar
- Warm up & diagnosis
– Var står vi, var är vi, vad funkar och vad funkar mindre bra... eller inte alls? - Introduktion till varumärkesutveckling
– Varumärkesfilosofi och inspiration. - Getting into the Groove
– Stenkoll på utgångsläget. Var befinner sig varumärket? Vilka relationer finns? Vart är det på väg? Vilka är de största utmaningarna och möjligheterna? - The Eternal Flame
– Den aldrig sinande näringen till varumärket. (Re)Definition av varumärkets syfte, passion och bränsle. - The Context and Definitions
– Varumärkets plats och roll i världen (Re)Definition av vilken marknad varumärket spelar på och vilken roll det skall ha. - Our People
– Att skapa en vass och inspirerande målgruppsdefinition som guidar och effektiviserar varumärkesarbetet. För vem finns vi till? Vad är det viktigaste vi vet om dem? - The Opportunities and Obstacles
– Det är viktigt att saker inte bara händer eller att man bara accepterar förutsättningar. Förstå möjligheterna och hantera svårigheterna.
- The Direction
–Att sätta riktningen - Målsättning, Vision & Mission. Varför gör vi det vi gör och hur gör vi det. - The Messaging
– Budskapsformulering, essens, kärna, stödhierakier (...att hitta budskap som sticker ut, attraherar och förför). - The Qualities
– Definition av varumärkets mjukare/mer abstrakta kvaliteter. Värderingar och Personlighet. Hur skall varumärket framföra sig själv. Vilken värderingsformel är det programmerat med? - The Expression
– Att levandegöra strategin. Utforskande och utveckling av av varumärkets uttryck. Framtagande av ett kollage/moodboard som fångar de idéer, känslor och preferenser som den/de varumärkesansvariga har. - The Packaging
– Baserat på varumärkets definitioner - Hur skall företagets erbjudande paketeras/konceptualiseras för att stärka varumärket och vice versa. - Living the brand
– Starta (Att börja leva varumärket + Checklilsta).
Vad du får med dig
En ny/utvecklad varumärkesstrategi.
Insikter, klarhet, riktning och motivation.
Kunskap och inspiration kring varumärkesutveckling.
Ett utvecklat varumärkestänk.
Klarhet kring vilka steg som behöver tas för att leva och förmedla varumärket.
Möjlighet att anlita The Brave Brand för design-, kommunikation- och innovationsuppdrag.
Community med andra entreprenörer.
Strategiintensiven
Programmet är ett supervasst destillat – ett resultat av många års erfarenhet och insikter som strukturerar upp framtagandet av strategin och gör arbetet enklare, roligare och mer inspirerande.
- Uppstartsfrågor
- 12 föreläsningsvideos med tillhörande arbetsmaterial
- Fyra sessioner med The Brave Brand.
- Veckovis chattsession där The Brave Brand finns tillgängliga för frågor och feedback.
- Ni kan lägga till utveckling och produktion av grafisk profil och/eller hemsida.
+
FÖR DIG SOM VILL HA MER
Design & kommunikation
Kom ihåg! Det är aldrig en bra idé att hoppa över strategi. Om du gjort strategiskt arbete med oss så erbjuder vi också utveckling av grafisk profil, design/produktion av hemsida samt support kring uppstart och löpande kommunikation av varumärket i egna kanaler.